یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
افطار

معاون اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی از آمادگی این معاونت برای خدمت‌رسانی به سه میلیون زائر در شب‌های قدر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، محمود ممتاز، معاون اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی در نشست خبری ظهر امروز، پیرامون برنامه‌های ویژه حرم مطهر در ماه رمضان گفت: در اجرای طرح اکرام رضوی در ایام ماه مبارک رمضان اکیپ‌های مخصوصی از خدمه و خدمت‌گذاران افتخاری مسئولیت توزیع دعوت‌نامه، ضیافت طرح اکرام رضوی در مساجد و محلات سطح شهر که قبلا از طریق قرعه‌کشی انتخاب گردیده‌اند را به عهده دارند.

وی در توضیح برنامه های طرح اکرام رضوی گفت: این مراسم از یک ساعت قبل از اذان مغرب و عشا با ختم یک جز کلام‌الله مجید، مداحی و ذکر توسل و نماز جماعت آغاز و سپس میهمانان مورد پذیرایی قرار می گیرند

وی با بیان اینکه امسال روزانه 12هزار نفر روزه‌دار جهت صرف افطار به حرم مطهر دعوت خواهند شد افزود: در ماه مبارک رمضان 360هزار نفر روزه‌دار بر سر خوان پرنعمت حضرت رضا(ع) مهمان می‌شوند که روزانه بالغ بر 500نفر خدمتگزار مسئولیت آماده‌سازی، طبخ و پذیرایی از مهمانان را عهده‌دار هستند.

ممتاز، به فعالیت‌های پیش‌بینی شده جهت شب‌های قدر اشاره کرد و افزود: این معاونت برای خدمت‌رسانی به 3میلیون تشرف در ایام لیالی قدر آمادگی دارد و همچنین فعالیت بیش از 20هزار نفر نیروی خدمه، خدمت‌گذار و کارمند جهت ارائه خدمات به زائرین و توزیع و جمع‌آوری بیش از 1میلیون و 500 جلد کتب ادعیه و قرآن در حرم مطهر مستقر شدند.

معاون اماکن متبرکه و امور زائرین به برنامه‌های روز قدس اشاره کرد و افزود: شرکت حدود 10هزار نفر از خدمه، خدمت‌گذاران و کارکنان آستان قدس رضوی در مراسم راه‌پیمایی روز جهانی قدس و کنترل ورود و خروج راه‌پیامان و گلاب‌پاشی، عودسوزی و تامین مهر نماز جمعه و جایگاه‌های مهر از برنامه‌های این روز خواهد بود.

وی از حضور بیش از 10هزار نفر از خدمه و خدمت‌گذاران برای تکریم زائران در روز عید فطر اشاره کرد و ابرازداشت: مفروش نمودن کلیه اماکن متبرکه شامل صحن‌ها، بست‌ها و دوربرگردان‌ها و تامین یک میلیون مهر نماز و نایلون مخصوص کفش از جمله برنامه هایی است که پیش‌بینی شده است.

معاون آماکن متبرکه و امور زائران آستان مقدس رضوی در پایان افزود: مراسم توزیع گل در رواق مبارک غدیر یک ساعت بعد از نماز ظهر توسط نیروهای بخش شمیم رضوان و فراشان انجام می‌شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha